Starta webshop

Starta webshop allt om e-handel på nätet!

  • Starta E-handel
  • Kontakt
    • Blogg
    • Om oss
  • Magento
  • OpenCart
  • PrestaShop
  • PandaCommerce
  • Wix
  • WooCommerce
Du är här: Hem / Arkiv för Starta E-handel

Starta E-handel

Ska du starta e-handel och söker efter en webshop? Här kan du läsa mer om olika e-handelslösningar, e-butiker och e-handelsleverantörer. Vill du ha mer information om e-handel och söker kunskap? Besök det svenska forumet för e-handel på Ehandel.se - Mötesplatsen för svenska E-handlare och läs mer.

Vad är e-handel? E-handel är när ett företag eller konsument säljer, köper eller byter en produkt, tjänst eller information oftast över Internet. Den e-handel som en konsument kommer i kontakt med kan oftast delas in i två undergrupper: nätauktioner och framför allt handel via nätbutiker. Betalning sker vanligtvis med kreditkort, faktura, postförskott och genom direktöverföring till bank.

E-handel kan delas in i ett antal termer:

  • Distanshandel: Distanshandel är ett övergripande begrepp när kunden inte besöker en säljares lokal utan beställer för hemleverans.
  • B2B: Business to Business. Elektronisk handel mellan företag och organisationer, inte inkluderat statliga transaktioner.
  • B2C: Business to Consumer. Företaget bedriver e-handel gentemot konsumenten, den köper en vara elektronisk av ett företag.
  • C2C: Consumer to Consumer. En konsument (privatperson) säljer till en annan konsument. Kan vara via ett annonsforum eller en nätauktion(se nedan).

Källa: Wikipedia.

Starta en webshop som säljer taktvätt

15 februari, 2021

Vid en start av en webbshop finns det samtliga faktorer att ta hänsyn till för att skapa en framgångsrik hemsida med mycket trafik och ännu viktigare, rätt trafik. Vi på Starta Webbshop arbetar kontinuerligt med dessa mål och lämpliga strategier för att nå dit.

Hos oss finns det även sex stycken frambringade e-handelsplattformar som du kan dra nytta av när du startar din webbshop. Det är viktigt att klargöra vilken plattform som fungerar bäst för dig och din produkt eller tjänst. Låt säga att du önskar starta en webbshop som säljer taktvätt, det finns då en variation av e-handelsplattformar att välja mellan, vilka inkluderar.

  • Magneto
  • Opencart
  • Prestashop
  • Pandacommerce
  • WIX
  • Woocommerce

Dessa besitter olika egenskaper samt fördelar men de utgår från en gemensam nämnare vilken är att sälja produkt eller tjänst till en kundgrupp via internet, alltså e-handel. E-handel har kommit att blivit en växande och modern handel bland konsumenter idag. Det är avgörande för företag att omfamna trenden för att behålla relevans på marknaden.

Taktvätt hos Tectorius och Webshops-råd! E-handel är någonting taktvätt-företaget Tectorius gör väl. Tectorius AB är en taktvätt som arbetar med takbehandlingar i tre steg, nämligen.

  • Takrengöring
  • Försegling av tak
  • Takmålning

Någonting som också har hög relevans idag är hållbart arbete, vilket Tectorius AB även arbetar med. På deras hemsida går det att läsa mer om de solceller de erbjuder. Eftersom hållbart arbete samt miljövänligt tankesätt är ett måste idag kan du räkna med att det är någonting kunderna letar efter vid en professionell och effektiv taktvätt med ett hållbart och snyggt resultat. Är du ute efter en välgjord taktvätt eller önskar starta din egna taktvätt går det att lära sig ett och annat från Tectorius AB. Det går även att konstatera att de har utgått från väsentliga aspekter när det gäller att starta sin egna webbshop.

Här på Starta Webbshop presenteras olika ideér som kan bidra till framgång på din nya webbshop. Exempelvis, marketing automation, SEO för att öka konvertering, identifiera köparna bland mängden och mycket mer. Läs mer här hos oss på vår hemsida och hur du kan gå tillväga med just din nystartade webshop. Vi kan erbjuda dig de bästa råden vid start av en webbshop. På samma sätt kan Tectorius AB erbjuda dig inspiration av deras webbshop. När du ändå är där och kikar kanske du också inspireras av en takbehandling i samma veva. Välkommen!

Arkiverad under: Starta E-handel

Fotograf i Borås Bidrar till Din Start av Webbshop

11 februari, 2021

produktbilder

Längtar du efter att starta din alldeles egna webbshop? Vi på Starta Webbshop är experter inom området. På vår hemsida finner du en rad olika tips och trix som kan vara fördelaktiga för dig vid start av en webbshop. Det presenteras även olika lösningar samt tillvägagångssätt. Faktum är att här på vår hemsida har vi frambringat sex stycken olika e-handelsplattformar som du kan få stor nytta av. Det finns nämligen flertal plattformar som går att nyttja vid starten av en ny webbshop. Dessa så kallade e-handelsplattformar besitter olika egenskaper samt fördelar. Tur är att vi på Starta Webbshop nu har valt ut de allra bästa just till dig, där följande går att välja mellan.

  • Magneto
  • Opencart
  • Prestashop
  • Pandacommerce
  • Wix
  • Woocommerce

Det finns aspekter som särskiljer dessa e-handelsplattformar från varandra, vilka är olika förutsättningar, uppbyggnad och fördelar. Trots det har de alla en gemensam nämnare. Detta är, önskan att kunna sälja produkter eller tjänster via internet. Alltså den växande moderna handeln som existerar idag. Den som vänder sig till e-handelsplattformar önskar starta sin egna webbshop just för att kunna sälja och erbjuda en produkt eller tjänst. Naturligtvis är det viktigt med rätt plattform för just dig och ditt företag och vad du strävar efter går att finna hos oss. Det finns dock en aspekt som är avgörande för en framgångsrik webbshop.

Trots att du har den perfekta e-handelsplattform så kvarstår en betydelsefull detalj. Nämligen, produktbilder. En sådan självklarhet kanske du tänker. Med erfarenhet kan vi säkert säga att kvaliteten på bilder är essentiell för helhetsintrycket för din webbshop. Låt säga att dina produktbilder inte har den bästa skärpan eller att ljuset är inte helt korrekt exempelvis, som följd framstår dina bilder eller videor inte särskilt tilltalande dessvärre. Hos oss på Starta Webbshop kan vi erbjuda dig en e-handelsplattform av bästa kvalité. Låt en Fotograf i Borås erbjuda dig produktbilder och videor med bästa kvalitetén också.

produktbild

Webbshop med Bästa Produktbilder av Fotograf i Borås

609 är en fotostudio och Fotograf i Borås, centralt i Borås. Här erbjuds videor samt foton till företag i bästa kvalitét. Med omfattande erfarenhet, kan 609 avgöra vilket ljus, bakgrund samt färger som fungerar bäst tillsammans med dina produkter. Med hjälp av denna Fotograf i Borås kan du lita på att dina produkt eller tjänster framstår högst professionella och tilltalande. De arbetar med porträttbilder till företags hemsidor, produktfoto för e-handel, tryck, webb samt catwalkfotografering.

Du kan välja ditt upplägg, antingen skickar du produkterna till fotostudion eller så kan du vara med i person om du vill få till bilderna och videorna med din vision. Föreställ dig nu att du besitter en webbshop av bästa kvalitét samt ett innehåll av produktbilder som lyfter sidan ytterligare och tillför intrycket av professionalism. Chansen för fler e-handlare ökar med rättvisa och snygga bilder på dina varor.

Arkiverad under: Starta E-handel

Marketing automation – A och O för en webshop

29 december, 2020

Marketing automation är en strategi inom marknadsföring och försäljning som utnyttjar programvara för automatisering. Tekniken erbjuder ett resurssnålt sätt att individuellt stärka kundrelationer som leder till affär. Det handlar alltså om att hitta, attrahera och behålla dina kunder – och öka företagets intäkter.

En potentiell kund som besöker ditt företags webbplats för första gången kan behöva bearbetas på ett strukturerat och genomtänkt sätt innan personen i fråga är redo att bli kund. Med marketing automation kan du göra detta utifrån data om hur besökaren beter sig på webbplatsen.

Till exempel vilka länkar besökaren klickar på, vilka filer som laddas ner och vilka filmer hen tittar på. Utifrån beteendet sätts poäng på hur sannolikt det är att besökaren kan omvandlas till kund. Arbetssättet ger kort sagt ett bättre underlag för en kortare och mer effektiv säljprocess.

Ett sett att öka konverteringen

Många som har startat och drivit en webbshop vet att trafik är väldigt viktigt. Genom att ha relevant trafik kan du öka försäljningen i den webshop. Vilket de allra flesta vill.

Genom att arbeta med SEO och synas på sökord som driver trafik kan du också växa som företag. Vidare kan du åstadkomma liknande effekter genom att arbeta med google ads. Vanligtvis har en e-handel en konverteringsgrad på ungefär 2-3 procent.

Det innebär att 97-98 procent av trafiken har besökt din webbplats, men inte handlat. Genom att se till den trafik som faktiskt finns på webbplatsen och trimma den kan du på ett effektivt sätt öka försäljningen utan att driva upp trafiken ytterligare. Ett bra sätt att utföra detta på är genom marketing automation.

Identifiera köparna bland mängden

För att kunna hitta guldkornen i sandhögen, det vill säga sannolika kunder, behöver du hitta sätt att identifiera dem. När du vet hur din potentiella målgrupp ser ut och har lämnat elektroniska fotspår som indikerar att de är redo för affär, hittar marketing automation-systemen dem åt dig.

Systemet kan också enkelt segmentera dem efter parametrar som ålder, kön och intresseområden. Därför behöver det finnas en nära koppling till företagets säljare som kan ta över bearbetningen av den potentielle kunden anpassat efter personens profil. Vi kan rekommendera NGD för dig som vill komma igång med marketing automating.

Arkiverad under: Starta E-handel

Case av en e-handel som omsätter över 200 MSEK

28 december, 2020

I detta case ska vi kika på en e-handel som omsätter över 200 miljoner kronor här i Sverige. Tanken med att studera en webbshop av denna magnitud är att se vad de gör och på så vis kunna applicera liknande taktiker för din egna e-handel. Webbplatsen vi ska studera idag heter matkompaniet.se

Matkompaniet AB har funnits sedan 1990 och är importör och grossist av matvaror. De har flera egna varumärken samt marknadsför och säljer även andra varumärken. 2016 öppnade de deras e-handel och därifrån kan privatpersoner handla en del av våra produkter direkt från oss. I deras e-handel har vi en kategori med artiklar som vi kallar för Premium. Där har vi samlat spännande varumärken som alla har det lilla extra när det kommer till smak, förpackning och identitet. Goda saker att ge bort i gåva eller njuta av själv.

Content strategi

Något vi kan lära oss från Matkompaniet är deras content strategi för att öka försäljningen för en specifik produkt eller produktkategori.

Det finns olika sätt att applicera en bra content strategi. Här kommer 5 snabba tips innan vi dyker in på matkompaniets arbetssätt.

1. Sätt upp mål. Vad är syftet med Er Content marketing? Ni kan ha flera syften och mål, men de måste vara konkreta, för att bli mätbara.

2. Leverera ett värde för kunden, inte bara ord och fina bilder. Detta skapar ett trygghetsintryck, företaget visar sin känsla av omtanke.

3. Använd er av storytelling, ger er chans att visa företagets personlighet. Ta hjälp av begåvade storytellers? Till exempel har företag som IBM, GE och Cisco tagit hjälp av professionella storytellers från Hollywood, tidskrifter och komedifolk för bättre resultat.

4. Kvalitet framför kvantitet. Fokusera inte på att maximera er content-kalender. Satsa istället på lite färre inlägg av kvalité och och uppdatera kontinuerligt. Ett briljant skrivet inlägg av högsta chefen är ofta väldigt uppskattat, även om det bara sker en gång om året. Vid användning av blogg, skriv inte för korta poster. Leverera istället innehåll och öka er sökmotoroptimering och trafik.

5. Förstå era målgruppers behov: Före köp, under användandet & efter användandet. Genom hela köpresan helt enkelt. Beroende på var Era potentiella kunder är i sin köpresan, behöver de veta olika saker. Tänk på vem som är påverkare, användare och beslutsfattare för att rikta Ert content ännu skarpare.

Ett annat sätt som kan vara fantastiskt bra som dessutom går att mäta på ett enkelt sätt, och på så vis kunna visa på exakta värden över resultatet. Matkompaniet har till syfte om att sälja mer av deras matgåva. Genom att studera sökvolymerna för ordet matgåva kan vi se direkt att försäljningen inte kommer ta fart av enbart det sökordet.

Genom att tänka steget längre har de tagit fram landingssidor för present till bror, present till flickvän, present till pappa, present till mamma, present till syster, present till honom, present till henne, present till pojkvän. Alla dessa sökord har bra sökvolymer och har en sådan sökintention att det kan leda till ett köp utav deras matgåva. Ett smart sätt att marknadsföra deras produkt med andra ord.

Arkiverad under: Starta E-handel

Case av en webshop som säljer handtag

14 oktober, 2020

I denna artikel fortsätter vi med vår mini serie om diverse case, där vi studerar olika typer av webshopar inom helt skilda branscher och finner likheter mellan dem.

För att fundera ut vad dem gör för att bli framgångsrika. Detta för att du som läser detta ska kunna applicera liknande taktiker och förhoppningsvis se bättre resultat.

Denna gång ska vi studera Bäccman & Berglund. Denna webshop är speciellt intressant då de säljer varor som traditionellt gemeneman kanske inte köper online.

De säljer bland annat handtag, krokar, möbelben och mycket mer. Varför är detta intressant kanske ni undrar? Svaret är två delat.

För det första är det som nämnt ovan något som de flesta köper på de större aktörerna så som ikea, bauhaus, rusta och så vidare.

Vidare konkurrerar de med dessa i Google. Och som ni som läs våra tidigare artiklar har även detta företag ett stort fokus på deras SEO.

Detta kan vara svårt då sökorden de vill synas på är fyllt av webbplatser som är extremt starka och auktoritära. Vad ska man göra i deras fall? Lugn, det ska jag berätta.

  1. Fokus på detaljnivå

När det kommer till SEO i branscher där konkurrensen är mycket tuffare behöver du bli besatt av detaljer.

Genom att ha den övervägande mängden av rankingfaktorerna på din webbplats relativt dina konkurrenter kommer du se enastående resultat.

Här handlar det inte om att stirra sig blind på antalet länkar dina konkurrenter har. Gör du det kommer det bli svårt att konkurrera.

  1. Studera dina konkurrenter

Genom att studera dina konkurrenter kommer du lära dig vad de gör bra, men också vad de gör mindre bra. Och det sista nämnda är det du vill hitta.

Genom att hitta deras brister, kan du enkelt hitta åtgärder som du kan göra bättre än dem. Detta är en metodik vi använt många gånger som gång på gång fungerar väl.

  1. Var uthållig

Något många missar är att det tar tid att skapa bra synlighet där konkurrensen är tuff. Bered dig psykiskt, men även fysiskt att du behöver tid för att skapa resultat.

Och glöm inte att små steg varje dag adderar upp till jättelika kliv över tid. Vill ni studera Bäccman och Berglund får ni gärna göra det.

Arkiverad under: Starta E-handel

Case av en webshop som säljer lössnus

8 oktober, 2020

Nu är vi tillbaka med ett till case. Denna gång ska vi studera en av de största aktörerna inom snus segmentet. Snusnetto är en webshop som startade nu under 2020 och har med stormsteg ökat sin försäljning varje månad. Varav de säljer mycket lössnus till privat personer.

Som tidigare företag vi studerat har SEO varit centralt i företagets framgång online. Därför kommer vi studera vad de har gjort för att lyckas sälja lössnus i stora mängder på så kort tid.

Ahrefs data

Ett verktyg som jag kan rekommendera varmt är Ahrefs. Det är ett mycket kraftfullt verktyg som möjliggör att du kan studera webbplatser detaljerat. Vad vi kan se direkt är att snusnetto har lyckats väl med antalet sökordet de syns på.

Ahrefs visar att de syns på 1500 olika sökord. Varav snus, snus online, lössnus är ett fåtal av de sökorden de syns på som genererar trafik. Detta är något som jag vill betona.

Du behöver inte synas på de största och mest konkurrenskraftiga sökorden för att driva mycket trafik till din webshop.

Genom att bredda ditt scope kan du snart se att det finns många sökord som du kan optimera för som kan generera lönsam trafik. Här har vi en många bäckar små effekt.

Effektivt öka trafiken till din webshop

Sökordet lössnus har enligt ahrefs 2500 sök varje månad. Vilket är ett stort sökord som kan generera mycket försäljning. Men sökordet skruf till exempel som är ett produkt sök vilket har ett bra sökintent, har 2700 unika sök.

I det här fallet är konkurrensen mycket mindre på sökordet skruf än på sökordet lössnus. Du skulle alltså kunna synas snabbare på sökordet skruf än lössnus.

Detta är ett utmärkt exempel på hur val av sökord och vilken följd du väljer att optimera för dem kan vara ett sätt att öka försäljningen snabbt. Detta har snusnetto gjort bra överlag och på så vis lyckats öka försäljningen varje månad.

Arkiverad under: Starta E-handel

Case av en webshop som säljer posters

16 september, 2020

I denna artikel ska vi studera en webshop som säljer posters online. När det kommer till att starta en webshop bör du ha vissa saker klart för dig innan du börjar.

Detta kan de facto vara det viktigaste för att du ska lyckas med din satsning. Vi kommer gå igenom 3 funderingar du bör ha svaret på innan du beslutar dig om att starta upp din webshop.

  1. Att hitta rätt bransch

Detta kan vara bland det viktigaste för att nå stora framgångar. Vad innebär det att hitta rätt bransch? För det första behöver du givetvis på något sätt kunna leverera konkurrenskraftiga produkter. Det första handlar således om att välja en bransch där du kan konkurrera med produkten, i kvalitet, eller pris.

Men detta är långt ifrån allt. Som du säkerligen kommer märka så har alla de stora aktörerna i din bransch bra produkter, snabba leveranser och god kvalitet. Om inte, ja då har du förmodligen hittat din nisch.

Men i de allra flesta fall kommer det första nämnda stämma in för dig. Detta innebär att du måste vara säker på att du kan matcha den nuvarande standarden på de produkter som säljs, helst göra något bättre så klart.

När du har den biten på plats, kommer de handla om att se till hur svårt det kommer bli att driva en lönsam försäljning. Du vill inte starta upp din webshop för att sedan inse att trafiken på dina sökord och produkter är så låga att du knappt kommer tjäna några pengar på att synas på dem. Tar vi då konstlagret som exempel. De säljer olika typer av tavlor, men också posters.

Låt oss fokusera på posters. Om vi använder datan från Ahrefs så kan vi se att enbart det sökordet har 32 000 unika sökningar i månaden i Sverige. Här kan vi tydligt se att det finns volym som kan innebära en god försäljning.

Om du inte redan har märkt det, handlar denna strategi om att arbeta med det organiska sökresultatet för att driva försäljning till din webshop. Vidare bör du även notera vilket typ av sökintention dina sökord har.

Posters i detta fall har en väldigt stor sökvolym, men kanske inte har riktigt samma sökintention som ”köpa posters” har. Därför är det viktigt att hitta rätt sökord som både har volym och rätt intention bakom sökningen.

  1. Arbeta med SEO i första taget

SEO är den mest lönsamma kanalen enligt mig. Detta för att du själv som tänker starta upp en webshop kan lära dig grunderna i SEO genom att läsa och implementera på din webbplats. Vidare är det ”gratis” trafik när du lyckats inta dina positioner.

  1. Använd ett bollplank

Genom att hitta en person som är framgångsrik i din nisch eller någon annan nisch kan vara väldigt värdefullt. På så vis kan du lära dig otroligt mycket på kort tid, vilket eliminerar tid för att nå framgång.

Arkiverad under: Starta E-handel

5 tips från en framgångsrik e-handlare

20 augusti, 2020

I den här artikeln ska vi dela med oss av MyNewArts bästa tips för att lyckas med din e-handel online. MyNewArt är en e-handel för tavlor, canvastavlor och oljemålningar av olika slag. De omsätter över 10 miljoner kronor och är verksamma i tre länder.

Tips nummer ett

Bygg en gedigen webbplats. Istället för att hasta sig igenom webbutveckling är det en god idé att både lägga extra tid och resurser på den.

Kan du exempelvis redan från starta göra den SEO optimerad kommer det underlätta din tillväxt.

Mycket av framgången för MyNewArts tavel försäljning härleds till SEO arbetet.

Tips nummer två

Är du grön på SEO är det dags att börja lära dig. Kan du de grundläggande delarna i SEO:n kommer du kunna göra mycket själv.

Detta är kostnadseffektivt då pengar i början är stramt för de allra flesta.

Tips nummer tre

När du börjar sätta dig in i SEO:n kommer du märka att on-page är det enklaste att tackla som nybörjare.

On-page handlar om att din webbplats och innehållet är optimerat för Google. Du kan läsa dig till de allra flesta viktigaste åtgärder.

Något som du däremot kommer ha svårt att ordna helt själv är Off-page, vilket avser länkar. Du kommer behöva bygga länkar till din webbplats. Beroende på bransch kommer du behöva olika många.

Mitt tips här är att du genom diverse forum, lyckas hitta någon som har byggt upp ett gediget portfolio av domäner som du kan köpa länkar ifrån för ett bra pris.

Tips nummer fyra

Studera dina konkurrenter. Vad gör dina konkurrenter, vilka kanaler använder de sig?

Kan du här hitta någon kanal som de inte använder i stor utsträckning kan det givetvis innebära att den inte fungerar bra, men också kan det vara en möjlighet för dig att ta plats.

Vidare bör du studera vad dina konkurrenter gör bra och vad de gör mindre bra.

Detta underlättar för dig när du ska planera ut din väg till framgång.

Tips nummer fem

Räkna med att det kommer ta tid. Det är väldigt få som lyckas på väldigt kort tid.

Genom erfarenhet kommer du givetvis lära dig vad som funkar för dig och vad som funkar mindre bra. Kan du då exempelvis hitta någon som driver en framgångsrik e-handel och använda denne som ett bollplank kan du snabba på processen för att nå en lönsamhet.

Arkiverad under: Starta E-handel

5 tips för dig som vill starta en webshop

18 maj, 2020

I den här artikeln kommer vi gå igenom fem tips till dig som funderar att starta upp en webshop.

1. VAR FOKUSERAD!

Man kan inte göra två saker samtidigt riktigt bra. Det är nästan omöjligt att motivera sig att jobba med en sak när det finns en annan som också kräver uppmärksamhet.

Det tar längre tid än man tror och för att lyckas måste du vara 100% engagerad. Det räcker inte med några timmar i veckan vid sidan om ett annat jobb, utan det är allt eller inget som gäller om du verkligen ska lyckas.

2. BÖRJA ENKELT, SMÅSKALIGT!

Satsa på webblösningar som ger låga fasta kostnader, fast inte dumsnålt förstås. Har man bara någon order per dag kan man hantera det mesta manuellt. Ska någon kostnad tas, om än så liten; se till att den tillför något.

För betallösningar finns t.ex. alternativ som Payson utan fast månadskostnad. Och avtal med speditörer kan gott få vänta tills du ser tydligare vilka nivåer det kommer röra sig om. Du kanske inte måste ha mest påkostade funktionerna, designen och alla betallösningar från början.

3. Lär av andra

Ta hjälp av andra som har gjort de du vill göra. Det är något som jag inte kan understryka nog. Skulle du exempelvis vara intresserad av att starta en trafikskola i stockholm. Nå ut till en eller två som du anser gör ett fantastiskt jobb och inled en dialog. Här är det bättre att se dem som branschkollegor än att se dem som konkurrenter.

4. KUNDEN ÄR KUNG – ÄVEN NÄR DET GÄLLER E-HANDEL

Bra kundservice lönar sig! Ha kundfokus, det är kunderna som gör att din verksamhet går runt. Var trevlig och tillmötesgående vid kundkontakter. Satsa tidigt resurser på en bra kundtjänst kanske en svarstjänst är vägen att gå.

Nöjda kunder är den bästa reklamen. Ha inte för brått utan testa ordentligt och dra på med marknadsföring först när du vet att allt funkar från webbsystem och betallösning till leveranssäkerhet och returer.

Tänk det inte bara som ett jobb att hantera returer, utan som en möjlighet till merförsäljning, feedback och att ge kunderna goda köpråd. Fråga kunderna saker, hela tiden. Varför handlar de just av dig? Varför just de här produkterna?

5. HA KUL OCH HÄMTA INSPIRATION

Jobba med det du gillar – Om du har ett intresse för produkterna så kommer du vara mer uthållig och även ha roligare, och att ha roligt är en stor del av företagandet enligt mig! Du måste dock även tycka om företagandet som sådant, en god mix är det bästa.

Träffa branschkollegor och “konkurrenter”, ta hjälp, och var inte ensam. Det är trist att vara ensam, skapa arbetskollegor genom event eller andra som jobbar med e-handel träffas i din närhet. Du kan slippa massa problem om du kan bolla idéer med personer som redan varit där du är idag. Det gör att man orkar ett halvår till av kämpande för att få upp försäljningen.

Det har ett värde att starta upp någonting. Även om det inte lyckas får man av erfarenhet och nyvunna kontakter inför nästa utmaning i livet! Se till att ha roligt under tiden, framgång kräver inte att du skapar nästa Stayhard eller Nelly.

Arkiverad under: Starta E-handel

Rätt webbhotell till din webshop

29 september, 2019

Även om du har de bästa produkterna att erbjuda kräver en bra e-handelsaffär en kraftfull webbhotell leverantör. Detta är inte ett beslut du vill rusa dig igenom. Du måste se till att din webshop ger en effektiv och bekväm kundupplevelse. Med fel leverantör av webbhotell kan din webshop sakta ner i den utsträckning att dina kunder kan lämna och aldrig komma tillbaka.

Som e-handel måste du se till att köparens resa är problemfri. Du bör fokusera på att göra det så enkelt som möjligt för kunden. Ditt val av ett webbhotell kommer att påverka webbplatsens laddningshastighet, drifttid och totala prestanda. Ett bra webbhotell kommer att bidra till en unik och smidig kundupplevelse.

1. Använd inte gratis webbhotell

En kostnadsfri domän låter tilltalande. Fråga dig själv:

Vem äger domänen? Domänen kan vara gratis, men många gånger behåller webbhotellägaren ägandet. Var lämnar det dig? Fast med samma webbhotell för alltid, eller att behöva betala en enorm summa för att köpa tillbaka din egen domän från ditt webbhotell.

Vad sägs om förnyelse? Gratis domänen gimmick betyder vanligtvis att det första året är betalningsfritt. Men när det är dags för förnyelse, tar webbleverantören mycket bra betalt.

Vi rekommenderar one.com, här kan du läsa mer om dem samt vad andra kunder tycker om dem: https://hittawebbhotellet.se/onecom

2. Köp ett premium webbhotell

Till att börja med är din webbplatshastighet en av de viktigaste delarna av e-handelstillväxt. Du måste se till att varje sida laddas snabbt för att ge högre konverteringar. Men om du använder dig av en budgetvänlig webbhotell leverantör kommer det så småningom att kosta dig i förlorade konverteringar.

En sekunders försening i sidlastning kan minska kundnöjdheten med 16% och öka konverteringsförlusten med upp till 7%. Om det tar två eller tre sekunder att ladda din webbplats kan du kyssa din framgång farväl!

3. Högre trafik, bättre prestanda

Medan din e-handel butik växer, behöver du ett webbhotell som kan hålla jämna steg med. Det finns en god chans att du kommer att växa ut från ditt initiala erbjudande.

Du måste se till att ditt webbhotell kan stödja din nuvarande trafik och undvika ned tid. Beroende på storleken och trafiken på din onlinebutik kan du välja en VPS eller dedikerad server.

4. Högre drifttid

Din webshop kommer inte att tjäna dig några pengar om den är offline. En dålig drifttid resulterar i slutändan på en dålig kundupplevelse. När du söker efter en webbhotell leverantör för din webshop kommer många att erbjuda upptidstidsgarantier. De kan också erbjuda en återbetalningsgaranti mot den tidsperiod som din butik var offline. Men det här beloppet är inget jämfört med vad din e-handel butik skulle ha tjänat om det var online.

Välj ett webbhotell som erbjuder teknisk support på plats som är tillräckligt kvalificerad för att lösa dina problem när som helst på dagen. Ta också hand om rutinuppgraderingar. Helst bör ett bra webbhotell kunna leverera en drifttid på 99,8% eller bättre.

5. SSL-kryptering

När du driver en webshop bör säkerheten för dina kunders data vara din högsta prioritet. Du bör kryptera dina kunders känslig information – till exempel kreditkorts- eller bankuppgifter – i varje steg. Det mest effektiva sättet är att installera ett SSL-certifikat i din webshop.

Avslutningsvis

Webbhotell leverantörer erbjuder en mängd funktioner som skiljer dem från varandra. Du måste hitta de som passar dina affärsbehov. Användarupplevelse är en viktig ingrediens som leder till både popularitet och vinst.

Arkiverad under: Starta E-handel

Nästa sida »

Kategorier

  • Magento
  • OpenCart
  • PandaCommerce
  • PrestaShop
  • Starta E-handel
  • Wix
  • WooCommerce

Kontakta oss

Starta-webshop.nu
Åsögatan 108
118 30 Stockholm
Tel: 070 - 8425588
E-post: info@starta-webshop.nu

Information om cookies

Copyright © 2021 Starta Webshop

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du detta. Läs vår integritetspolicy. Accept Reject
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SPARA OCH ACCEPTERA